Leverans

Ditt paket levereras till dig normalt inom 2–4 arbetsdagar. Under långhelger kan leveransen ta något längre tid. Alla leveranser sker med ett spårbart fraktsätt och du kan följa ditt paket genom den transportavisering du fått via e-post efter att ditt paket lämnat oss. Leveransavisering sker via sms eller via telefon beroende på leveransmetod. Det är därför viktigt att du uppger en korrekt e-postadress samt ett korrekt telefonnummer/mobilnummer för att aviseringen ska fungera.

Leveransmetoder

DHL Service Point

Gäller för produkter under 20 kg. Uthämtning sker på DHL utlämningsställe s.k. Service Point. Paketet skickas till ditt närmaste DHL-ombud. Avisering sker via sms. Kvittera ut din försändelse med ditt sändningsnummer och legitimation. Varorna finns tillgängliga i 14 dagar innan de returneras.
Ej uthämtad vara:
För paket som ej uthämtas debiteras en avgift för outlösta paket på 249 kr, det samma gäller om det ej går att leverera paketet till er. Det motsvarar de kostnader som orsakats av att skicka ut samt returnera paketet.

DHL Hemleverans

Studsmattor eller produkter över 20 kg. DHL levererar varan direkt hem till din tomtgräns under dagtid. Hemleveransförslag/avisering sker via sms, det är därför viktigt att du anger ett mobilnummer där du kan nås under dagtid (vardagar). DHL kommer att stämma av med dig vilken vardag och under vilket tidspann (normalt 2–4 timmar) som de kan leverera godset. Får inte åkeriet tag i dig kommer du aviseras via post. Normal leveranstid för en studsmatta i lager är 2–4 arbetsdagar. Den totala fraktkostnaden för valda produkter visas i Varukorgen innan köp.

Legitimationskontroll
Utlämning sker till mottagaren eller dennes bud mot uppvisande av giltig legitimationshandling. Vid utlämning till bud skall denne uppvisa både sin egen och den på sändningen angivna mottagarens legitimationshandling. Ovan gäller oavsett om utlämning sker på mottagarens adress eller vid avhämtning på terminal.

Hämta på DHL-terminal
Du kan även välja att hämta din leverans på DHL-terminal när du blir aviserad av DHL angående din leverans. DHL-terminaler finns i Borås, Borlänge, Eskilstuna, Gammelstad, Gävle, Hägersten, Halmstad, Helsingborg, Hisingsbacka, Jönköping, Karlstad, Malmö, Norrköping, Örebro, Oskarshamn, Östersund, Rosersberg, Skellefteå, Sundsvall, Tibro, Umeå, Uppsala, Värnamo, Växjö.

Udda ort
För leverans av stora/tunga paket till udda orter och öar enligt listan Udda orter (klicka här) tar DHL ut en extra avgift (190–390 kr). Du kan undvika avgiften genom att hämta leveransen på en DHL-terminal eller välja en annan leveransadress (till ex. på jobbet).

Leverans utan kvittens / utan leg. kontroll
Om du ej kan vara hemma för att ta emot ditt gods kan du beställa “Leverans utan kvittens”. Det är viktigt att du meddelar oss detta direkt efter att du lagt din order. Om din vara hunnit bli bokad och skickad tar DHL ut en ändringskostnad på 250 kr som du får betala om du vill göra denna ändring på din sändning efter att den lämnat vårt lager.

Hämta i lagerbutik

Det går även bra att hämta dina varor direkt från vår lagerbutik i Göteborg. Om varan finns i lager så finns den att hämta så snart du lagt din order. Vid uthämtning för köp via vår e-butik ska ordernummer uppvisas. Om du har valt att betala med faktura ber vi dig även att ta med giltig legitimation.

Ändra leveransadress

Om du väljer att betala med Swish, Kort eller Direktbetalning i kassan så har du möjlighet att ändra din leveransadress. Du kan även be oss ändra din adress i efterhand om du valt att betala via just nämnda betalsätt. Vid Klarna Faktura, Konto eller Delbetalning sker leveranserna till folkbokförd adress och du har ingen möjlighet att i efterhand ändra dessa uppgifter.