Köpvillkor & information

1. Köpinformation

Jumpking Studsmattor AB säljer studsmattor, tillbehör och reservdelar inom Sverige men kan vid förfrågan även hantera leveranser runt om i Europa. Beställningar tas helst emot via vår hemsida. För att du ska känna dig trygg i ditt köp är du alltid välkommen att kontakta oss. Det går även bra att köpa våra produkter på plats i vår lagerbutik på Kärrlyckegatan 29B i Göteborg. Vid mottagen order skickas automatiskt en orderbekräftelse till angiven e-postadress.  Genom att du godkänner köpvillkoren samtidigt som du skickar iväg din order uppstår ett bindande avtal. Du kommer sedan att får en leveransbekräftelse via e-post när din order skickas från vårt lager.

 

2. Betalsätt och priser

Onlineköp
Via vår hemsida erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Fakturor skickas ut via e-post i samband med att ordern skickas från oss.

Klarna Checkout
Jumpking Studsmattor använder Klarna Checkout. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod. För information om din betalning kontakta Klarna via https://klarna.com/sv/kundservice

Swish
Swish är en enkel tjänst för att skicka och ta emot pengar via mobilen. När du skaffar Swish är beloppsgränsen ofta  satt till 3 000 kr. I din internet- och mobilbank kan du enkelt höja den så att du kan överföra större belopp. För att betala med Swish trycker du på knappen “Betala med Swish” som finns högst upp i kassan. Du kommer nu komma till ett betalningsformulär där du skriv in ditt namn, leveransuppgifter och ditt mobilnummer, tryck sedan på “Slutför köp”. Öppna Swish appen i din telefon och följ därefter instruktionen i telefonen för att genomföra köpet. Tänk på att banken ofta har en övre beloppsgräns på 3000 kr vid Swish-betalningar men denna gräns kan enkelt höjas genom att du loggar in på din internetbank och ändrar beloppet där.

Klarna företagsfaktura
För företag som vill betala med faktura gör vår samarbetspartner Klarna en automatiserad kreditupplysning direkt när företagets organisationsnummer har skrivits in i kassan och förfrågan skickats, och svar om ansökan beviljas eller nekas kommer direkt.

Lagerbutik
Vi erbjuder kontokortsbetalning samt direktbetalning via Swish när du handlar på plats i vår lagerbutik i Göteborg (vi kan ej ta emot kontanter).

Priser
Samtliga priser anges inklusive moms. Vi reserverar oss för felskrivningar och tekniska problem i samband med prisangivelser och förbehåller oss rätten att makulera uppenbart felaktiga order.

 

3. Leverans

Ditt paket levereras till dig normalt inom 2–4 arbetsdagar. Under långhelger kan leveransen ta något längre tid. Alla leveranser sker med ett spårbart fraktsätt och du kan följa ditt paket genom den transportavisering du fått via e-post efter att ditt paket lämnat oss. Leveransavisering sker via sms eller via telefon beroende på leveransmetod. Det är därför viktigt att du uppger en korrekt e-postadress samt ett korrekt telefonnummer/mobilnummer för att aviseringen ska fungera.

DHL Service Point

Gäller för produkter under 20 kg. Uthämtning sker på DHL utlämningsställe s.k. Service Point. Paketet skickas till ditt närmaste DHL-ombud. Avisering sker via sms. Kvittera ut din försändelse med ditt sändningsnummer och legitimation. Varorna finns tillgängliga i 14 dagar innan de returneras.

DHL Hemleverans

Studsmattor eller produkter över 20 kg. DHL levererar varan direkt hem till din tomtgräns under dagtid. Hemleveransförslag/avisering sker via sms, det är därför viktigt att du anger ett mobilnummer där du kan nås under dagtid (vardagar). DHL kommer att stämma av med dig vilken vardag och under vilket tidspann (normalt 2–4 timmar) som de kan leverera godset. Får inte åkeriet tag i dig kommer du aviseras via post. Normal leveranstid för en studsmatta i lager är 2–4 arbetsdagar. Den totala fraktkostnaden för valda produkter visas i Varukorgen innan köp.

Legitimationskontroll
Utlämning sker till mottagaren eller dennes bud mot uppvisande av giltig legitimationshandling. Vid utlämning till bud skall denne uppvisa både sin egen och den på sändningen angivna mottagarens legitimationshandling. Ovan gäller oavsett om utlämning sker på mottagarens adress eller vid avhämtning på terminal.

Hämta på DHL-terminal
Du kan även välja att hämta din leverans på DHL-terminal när du blir aviserad av DHL angående din leverans. DHL-terminaler finns i Borås, Borlänge, Eskilstuna, Gammelstad, Gävle, Hägersten, Halmstad, Helsingborg, Hisingsbacka, Jönköping, Karlstad, Malmö, Norrköping, Örebro, Oskarshamn, Östersund, Rosersberg, Skellefteå, Sundsvall, Tibro, Umeå, Uppsala, Värnamo, Växjö.

Udda ort
För leverans av stora/tunga paket till udda orter och öar enligt listan Udda orter (klicka här) tar DHL ut en extra avgift (190–390 kr). Du kan undvika avgiften genom att hämta leveransen på en DHL-terminal eller välja en annan leveransadress (till ex. på jobbet).

Leverans utan kvittens / utan leg. kontroll
Om du ej kan vara hemma för att ta emot ditt gods kan du beställa “Leverans utan kvittens”. Det är viktigt att du meddelar oss detta direkt efter att du lagt din order. Om din vara hunnit bli bokad och skickad tar DHL ut en ändringskostnad på 250 kr som du får betala om du vill göra denna ändring på din sändning efter att den lämnat vårt lager.

Hämta i lagerbutik

Det går även bra att hämta dina varor direkt från vår lagerbutik i Göteborg. Vid uthämtning för köp via vår webbshop ska ordernummer uppvisas. Om du har valt att betala med faktura ber vi dig även att ta med giltig legitimation.

Ändra leveransadress

Om du väljer att betala med Swish, Kort eller Direktbetalning i kassan så har du möjlighet att ändra din leveransadress. Vid Klarna Faktura, Konto eller Delbetalning sker leveranserna till folkbokförd adress och du har ingen möjlighet att i efterhand ändra dessa uppgifter.

Fraktvillkor

– När frakten är bokad mailar vi dig information om leveransadress, uthämtningsställe och sändningsnummer m.m.

– Läs igenom leveransinformationen och kontrollera så att alla uppgifter stämmer (telefonnummer, adress osv). Kontakta oss direkt om något skulle vara felaktigt så att vi hinner åtgärda detta innan leverans.

– För paket som ej kunnat levereras pga. felaktiga uppgifter eller ej utlösta paket debiteras våra faktiska kostnader (frakt, returfrakt, hanteringskostnader), lägst 250 kr. Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi för frakten.

– När godset är upphämtat hos oss ligger ansvaret för leverans och transport på DHL. Kontakta DHL direkt på telefon 0771-345 345  för frågor om leveransen. Uppge ditt sändningsnumret som referens.

 

4.Byte/Retur

Ångerätt
Du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du tagit emot varorna. För att ta ställning till om du vill behålla en vara eller ej har du självklart rätt att kunna undersöka den. Vill du returnera en vara ber vi dig att återsända den i sitt kompletta originalemballage. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Detta innebär att produkten ska kunna säljas som ny till nästkommande kund, utan att denne reagerar på att produkten ser använd ut. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt.

Retur
Tag gärna kontakt med oss när du vill utnyttja ångerrätten och innan du skickar tillbaka varor. Vi kommer att hjälpa dig med att boka returen via DHL och skickar sedan ut de fraktdokument du behöver vi e-post. Du kan själv arrangera returen efter att du kontaktat oss. Se bara till att paketet går direkt till oss: Jumpking Studsmattor AB, Kärrlyckegatan 29B, 418 78 Göteborg . Går din retur till ett upphämtningsställe kan vi ej hämta ut den.

Återbetalning
Vi kommer att snarast och senast 30 dagar efter att vi mottagit den returnerade varan återbetala vad du betalat. Har du valt att betala med faktura är det viktigt att du flyttar fram fakturans förfallodatum. Det gör du enkelt på klarna.se. När vi har mottagit returen krediteras beloppet för den/de varor du har returnerat. Vi skickar sedan en uppdaterad version av fakturan och du betalar in resterande belopp på aktuellt OCR-nummer. Viktigt är att du betalar in resterande belopp först efter det att du har mottagit din korrigerade faktura. Är ordern redan betald kontaktar Klarna dig för återbetalning inom 14 dagar efter att varan har ankommit till vårt lager.

Returförfarande
Om godset väger under 20 kg kommer vi skicka dig en returfraktsedel som du sätter på godset och lämnar in på närmaste DHL Service Point. Vid större gods över 20 kg skickar vi retursedel och bokar via DHL för att hämta på samma sätt som när du först tog emot godset. Du kan även lämna tillbaka eller byta ut din köpta vara i vår lagerbutik.

 

5. Reklamation

Skulle det vara något fel på det vi levererat så är vi angelägna om att du meddelar oss så snart som möjligt så att vi har möjlighet att rätta till felet. Du gör din reklamation enklast genom vårt kontaktformulär som du hittar på www.jumpking.se/kontakt. Du kan även ringa 031-762 25 22 eller skicka e-post till info@jumpking.se (Ämne: Reklamation). Glöm inte att uppge hela ditt namn samt ordernummer. Vid reklamation står vi för returen tillbaka med DHL.

 

6. Garanti

5 år på studsmattans ramdelar.
2 år på fjädrar, kantskydd, och hoppduk.
1 år på skyddsnät.

Undantag:
– Ytrost*
– Materialskador som beror på slitage eller annan yttre åverkan
– Felaktig montering
*Studsmattans alla ramdelar är galvaniserade och därmed motståndskraftiga mot korrosion men viss ytrost kan ändå förekomma. Detta påverkar dock inte studsmattans funktion eller hållbarhet.

Åberopande av garanti
Kontakta oss via telefon eller genom vårt kontaktformulär vid åberopande av garanti.

 

7. Övrigt

Force majeure
Med force majeure avses bland annat strejker, sjukdom hos personalen, transportstörningar eller import- och exportförbud hos Jumpking Studsmattor AB eller våra leverantörer. Under force majeure skjuts Jumpking Studsmattor AB förpliktelser upp. Om force majeure råder längre än 2 månader äger såväl du som  Jumpking Studsmattor AB rätt att upphäva avtalet utan någon skyldighet att betala skadestånd.